Heb je er ook wel eens last van? Net als je een belangrijk bericht wilt versturen via Facebook of Twitter of je wilt iemand een mail sturen dan ligt je internet eruit. Of je wilt iemand bellen en je hebt geen verbinding. Of je wilt iemand een Whatsapp sturen en er is een Whatsapp storing. Heel vervelend allemaal.
Maar hoe komt het eigenlijk dat er af en toe of in sommige gevallen storing is? En wat kun je in zo’n geval doen? Je betaalt voor een bepaalde dienst en dan mag je dus ook service verwachten. Je internetprovider heeft vaak een storingsnummer dat je kunt bellen en ook de provider van je mobiele abonnement heeft dat. Dat mag natuurlijk ook wel, want je betaalt voor deze diensten. Ook voor Whatsapp betalen moet tegenwoordig, dus ook van die dienst mag je een bepaalde service verwachten.
Wat ook verstandig is bij een storing is om dit te melden op een platform op het internet. Dat wordt natuurlijk lastig als je juist storing hebt wat betreft je internet, maar misschien dat je dan met je mobiele telefoon op het internet kunt. Als er namelijk veel mensen zijn die melding maken van een storing op een dergelijke site, dan zal de betreffende provider ook sneller geneigd zijn om het probleem op te lossen. Een storing is immers slechte reclame, vooral als het veel mensen bezig houdt. Natuurlijk zijn veel gebruikte platformen bijvoorbeeld Facebook en Twitter, maar er zijn ook bepaalde websites in het leven geroepen om melding te maken van een storing.