Het is een begrip wat steeds populairder lijkt te worden; VoIP, oftewel digitale telefonie. Vandaag de dag neemt het bellen via een internetverbinding steeds meer en meer de overhand. Maar wat is het en waarom is het zo populair? Wij leggen het graag kort aan u uit.
VoIP is een techniek welke al geruime tijd bestaat, ondanks dat het misschien wat nieuw in de oren klinkt. Op dit moment zijn er in Nederland al ruim zes miljoen VoIP gebruikers actief. VoIP telefonie maakt gebruik van het computernetwerk en de internetverbinding, de gesprekken worden dan ook via het internet gestuurd. Hierdoor hoeft er voor telefonie geen apart netwerk meer aangelegd en onderhouden te worden. Zelfs een eigen telefooncentrale op locatie is niet nodig, zolang u maar in het bezit bent van een goede internetconnectie.
De grootste redenen van de toenemende populariteit bestaan uit een besparing op de kosten en de uitmuntende kwaliteit. De kwaliteit is zodanig goed dat er bij de eindgebruiker een zogeheten ‘comfort noise’ is toegevoegd omdat de lijn anders ‘dood’ leek. Tevens is VoIP een zeer flexibel product; u ontvangt uw eigen telefooncentrale welke aan de hand van uw wensen en eisen ingericht wordt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een (gepersonaliseerd) keuzemenu, wachtrijmogelijkheden en diverse doorschakelopties. Wijzigingen kunnen real-time worden doorgevoerd waardoor u altijd voorzien bent van een actuele centrale. Bent u in het bezit van meerdere telefoonnummers, bijvoorbeeld een geografisch netnummer en een 0900-telefoonnummer? Geen enkel probleem, ook dit kan verwerkt worden in eenzelfde centrale. Het bedrijfstelefoonnummer kan tevens gekoppeld worden aan een IP-adres, waardoor thuiswerkers ook bereikbaar zijn op het interne telefoonnummer.
Anno 2014 is mobiele telefonie natuurlijk niet meer weg te denken uit de dagelijkse realiteit. Bij Mobile-on-PBX wordt een mobiel telefoonnummer aangesloten op uw telefooncentrale. Middels deze aansluiting verkrijgt u daarnaast mogelijkheden welke anders buiten uw bereik zouden blijven, u profiteert van alle voordelen van uw eigen centrale. Wat dacht u van een wachtrij, een keuzemenu en DND functionaliteiten op uw mobiele aansluiting? Juist, ook dit behoort tot de vele mogelijkheden van digitale (mobiele) telefonie. Hiermee vergroot u de bereikbaarheid van uw organisatie, met een uitstekende klantvriendelijkheid ten gevolge.
Wenst u meer informatie te verkrijgen over VoIP en wat dit voor uw organisatie kan betekenen? Bent u op zoek naar antwoorden op uw openstaande vragen? Wij voorzien u graag van alle ins en outs!