Niet iedereen lukt het even goed om de administratie of de boekhouding te doen. Toch is dit echter wel heel belangrijk omdat u wanneer u geen inzicht heeft in uw financiën, grote financiële problemen kunt krijgen zoals schulden.
Daarom een aantal tips voor uw administratie:
– Afschrijvingen:
Controleer de bedragen op uw bankafschriften. Zijn uw betaalopdrachten doorgevoerd en zijn de juiste bedragen afgeschreven?
– Zet uw inkomsten en uitgaven op een rij:
Wie de administratie goed op orde heeft, kan alles gemakkelijk terugvinden. Bewaar daarom alle belangrijke papieren in een ordner.
– Betaal op tijd
Wanneer u een rekening niet meteen wilt betalen, maar wel voor de vervaldatum kunt u dat via internet bankieren in stellen. Hierdoor wordt het geld niet meteen van uw rekening afgeschreven, maar wordt de rekening wel op tijd betaald.
– Garantie aantonen
Wanneer u garantie heeft op een product, kunt u met de aankoopbon aantonen wanneer deze is gekocht. Het is van belang dat u deze bonnen goed bewaard.
– Samen doen
Het is beter om de administratie samen te doen want zo bent u beiden op de hoogte van de financiën.
– Betaal automatisch
Het is erg handig om vaste lasten zoals huur, water, gas en elektriciteitskosten automatisch van uw rekening af te laten schrijven.
– Keuzes maken
Het is erg handig om een begroting van uw inkomsten en uitgaven op een rij te zetten. Zo weet u precies wat u te besteden heeft
– Kasboek
Door het invullen van een kasboek is het overzichtelijker om te zien waar het geld naar toe gaat.
– Iedere week
Wanneer u iedere week uw post opruimt kunt u er zeker van zijn dat rekeningen op tijd worden betaald en op tijd reageert
Lukt het u zelf echt niet om de administratie te doen? Het administratiekantoor in Almere staat klaar voor uw wat betreft de administratie. Voor meer informatie kunt u ook de website bekijken.