SEO, misschien heeft u er wel eens van gehoord. Het is een relatief nieuwe term. Het staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands: Zoekmachine optimalisatie. Dit zegt u wellicht nog niets, maar wat het betekend is bovenaan in Google of andere zoekmachines verschijnen voor relevante zoekwoorden. Het is een vorm van marketing. U kunt ook adverteren bij Google en betaald dan per klik, met zoekmachine optimalisatie is dat niet het geval. Mensen hebben vaak ook meer vertrouwen in het “organische” gedeelte omdat het geen advertenties zijn.
Voor wie interessant?
Er zijn veel bedrijven die zouden kunnen profiteren van SEO diensten. Maar over het algemeen zijn bedrijven die met een hoger prijskaartje te maken hebben het meest interessant. Er zijn bedrijven die zelf hun SEO doen. Maar over het algemeen is het uitbesteden de beste optie. Zo weet u zeker dat het professioneel gebeurd, en dat er ook daadwerkelijk resultaten worden behaald. Want u kunt het namelijk ook helemaal fout doen, en dan is alles voor niets geweest. Bijvoorbeeld Simply Rank in Rotterdam heeft hier een zeer goed proces voor ontwikkeld, wat bij vrijwel iedere website werkt.
Waar moet ik beginnen met SEO?
Een goede SEO campagne begint altijd met een gedegen zoekwoord onderzoek. Zo kunt u zien hoeveel op welke zoekwoorden gezocht wordt, iets dat interessant is. Want u kunt wel bovenaan verschijnen, maar als niemand er op zoekt, dan heeft u er nog niets aan. Uw SEO partner kan u hierover alles vertellen, en met een plan van aanpak komen!