Social Media is tegenwoordig het toverwoord om starters in het MKB te omarmen als nieuwe klant. Wat veel starters namelijk niet doorhebben is dat het niet al te moeilijk is en niet al te veel energie hoeft te kosten wanneer je dit in eigen hand neemt.
Mocht je als bedrijf zijnde je eigen sociale media communicatie uit handen geven omdat je het idee hebt hier geen verstand van te hebben of er al meteen vanuit gaat dat je hier geen tijd voor hebt dan heb je het mis. Het is vrij eenvoudig om je eigen bedrijfspagina op Facebook aan te maken, deze te delen met anderen en ervoor te zorgen dat deze actief blijft.
Om te beginnen zal je de pagina moeten aanmaken. Je hebt hiervoor wel al een bestaand account nodig. Login op Facebook, ga naar ‘Je pagina maken‘ en je hebt de eerste stap al gezet.
Om je pagina interessant te maken (en er voor te zorgen dat men deze gaat liken) is het van belang dat de pagina actief is. Dit betekent dat er met een regelmaat interessante updates geplaatst dienen te worden, wellicht leuke acties geplaatst worden en je zoveel mogelijk reageerd op berichten van anderen.
Het zal in het begin even wennen zijn, maar wanneer je er voor zorgt dat je pagina aantrekkelijk is voor potentiële klanten, vertrouwen en activiteit uitstraalt dan ben je al goed op weg om via Facebook wat extra klanten binnen te halen.