De gemeente waar ik wethouder was had een vliegveld, maar niet een heel groot vliegveld. Gewoon een kleintje voor een paar vliegtuigen per dag. Sinds een aantal prijsvechters dit vliegveld hadden uitgekozen als uitvaltsbasis was het verkeer dat dit vliegveld enorm toegenomen, tot wel drie keer zo veel in een jaar. Ons luchthaven vervoer was daar niet op berekend en we moesten vandaag dus vergaderen over een eventuele uitbreiden van het vervoer naar het vliegveld. Het was vooral van groot belang dat we ofwel op dagelijkse basis extra bussen of treinen als luchthaven vervoer zouden inzetten, of vaste lijnen zouden gaan inzetten die op gezette tijden zouden gaan rijden en die dan wel wat duurder zouden worden, maar in elk geval een stuk sneller zouden zijn.
Ik was een groter voorstander van de vaste bussen als luchthaven vervoer dan het inzetten van extra bussen op de bestaande lijnen want ik kon me voorstellen dat het vervelend was voor de mensen die normaal de bus moesten hebben als ze naar hun werk zouden moeten. De bus zou dan standaard vol zitten met mensen met grote koffers omdat die zo nodig naar het vliegveld toe moesten. Ik zou het zelf in elk geval vervelend vinden als ik in een bus zou zitten dat als luchthaven vervoer diende terwijl ik niet naar het vliegveld toe hoefde.
Vandaag zouden we dus gaan vergaderen over het luchthaven vervoer. De vaste bussen die er al waren uitbreiden of een hele nieuwe buslijn aanleggen, dat was de grote vraag. Ongetwijfeld zou het een interessant debat worden want ik wist al van een paar mensen waar ze stonden wat betreft deze vraag. Beide oplossingen waren redelijk, en het was goed om te zien dat alle partijen het eens waren over het feit dat er meer bussen moesten komen.