Het is u vast niet ontgaan dat tegenwoordig alles steeds meer gedigitaliseerd en vernieuwd wordt. Niet alleen wordt de ouderwetse post vaker vervangen door e-mail, Sms-berichten maken plaats voor WhatsAppjes en ook de ‘vaste’ telefonie gaat mee in deze vooruitgang. De ‘ouderwetse’ (analoge) telefonie wordt ingehaald door digitale telefonie, waarvoor diverse benamingen zijn. De bekendste benamingen zijn VoIP (Voice over IP) en IP-telefonie. Deze benamingen verwijzen naar de internetconnectie, wat een essentieel onderdeel van de telefoonverbinding is.

Bij VoIP telefonie wordt het spraakverkeer namelijk als ‘pakketjes’ via de internetverbinding gestuurd.  Het spraakverkeer gaat via datanetwerken op basis van het Internet Protocol. Het verschil tussen VoIP en ‘ouderwets’ telefoneren zit in het signaaltransport. Bij VoIP telefonie wordt het telefoongesprek omgezet in datapakketjes (‘enen en nullen’) die verstuurd worden via internet. Deze pakketjes worden door software slim verpakt, zodat er veel minder capaciteit nodig is voor een gesprek.

Het klinkt misschien allemaal wat ingewikkeld, dat is zeker niet nodig. VoIP is vooral een product wat erg efficiënt werkt. Heel kort gezegd: een professionele, goed bereikbare telefooncentrale waar uw eigen telefoonnummers op aangesloten worden. Het inregelen van de centrale gebeurt uiteraard in overleg met u, zodat het resultaat helemaal naar uw wens is. Onze specialisten kunnen de centrale zo inprogrammeren zodat niet iedereen, alle binnenkomende telefoongesprekken op hun toestel krijgen. Erg handig wanneer u bijvoorbeeld met diverse afdelingen werkt en niet iedereen alle gesprekken hoeft te behandelen. Daarnaast zijn er tal van mogelijkheden voor onder andere een eigen (persoonlijk ingesproken) keuzemenu, de wachtrij en de bijbehorende muziek.

Doordat uw telefooncentrale in ons goed beveiligde datacenter wordt ondergebracht, is er sprake van ‘Hosted PBX’ (Private Branche eXchange). Dit verandert niets aan bovengenoemde functionaliteiten, de enige toevoeging is de ondersteuning van onze specialisten en experts. Zij kunnen indien gewenst real-time wijzigingen doorvoeren waardoor uw telefooncentrale altijd up-to-date is.

Al met al een mooi product wat anno 2014 eigenlijk niet meer kan en mag ontbreken in uw zakelijke werkomgeving. Geïnteresseerd? Wij voorzien u graag van alle ins en outs!