Facebook heeft tegenwoordig verschillende type accounts. Zo zijn er de persoonlijke pagina’s, maar heb je ook pagina’s voor bedrijven en/of websites.

Deze zogenoemde bedrijfspagina’s kunnen erg interessant zijn voor een bedrijf. Je kunt namelijk via Facebook gemakkelijk je doelgroep zoeken en benaderen. Dit komt omdat Facebook met de persoonlijke accounts over behoorlijke specifieke gegevens beschikt van haar leden. De het gebruik hiervan te optimaliseren kunnen bedrijven daardoor veel gerichter adverteren. Tegen betaling uiteraard. Op deze manier is Facebook al erg interessant gebleken onder de adverteerders.

Persoonlijke pagina’s worden aangemaakt door mensen om hun interesses te delen met anderen. Deze persoonlijke accounts zijn eigenlijk ook weer in diverse groepen te verdelen. Zo kun je je account helemaal verbergen voor anderen, deze alleen toegankelijk te maken voor vrienden of helemaal toegankelijk te maken voor iedereen. Het voordeel van het toegankelijk maken voor iedereen is dat je veel bekijks hebt en daarmee veel volgers kunt opbouwen. Het nadeel is dat alles wat je typt door iedereen bij te houden is. De keuze is dus aan jou.

Om je profiel instellingen aan te passen dien je wel eerst op Facebook inloggen. Daarna kun je bij instellingen je privacy settings aanpassen zodat je zelf bepaald wie jouw berichten, foto’s en video’s allemaal kan bekijken.